Odpowiednia animacja graficzna jest w stanie sprawić, że nasz film przyciągnie dużo widzów. Przygotowując np. explainer wideo powinniśmy dokładnie przeanalizować ofertę firm, które będą w stanie taką animację wykonać. Co należy wziąć pod uwagę?
Szerokie porftolio prac to wysoka kreatywność
Jeśli firma wykonująca animacje graficzne ma szerokie portfolio prac, nie tylko pod kątem różnorodności klientów (dzięki temu widać, że zdobyli oni duże zaufanie), ale również stylów wykonania (2D, 2,5D lub 3D) czy też tematyki, oznacza to, że pracują w niej kreatywni graficy, którzy są w stanie dostosować się do potrzeb klientów. Sprawdzając realizacje takiej firmy, możemy bardzo prosto znaleźć projekty, które są podobne do naszych i poprosić o przygotowanie podobnych do tych, które się nam spodobają.
Współpraca z uznanymi markami – dlaczego jest ważna?
Dobra firma wykonująca animacje graficzne to taka, która w swoim portfolio, znajdującym się np. na stronie internetowej, posiada projekty zrealizowane na rzecz uznanych na rynku marek. Jest to wyznacznik tego, czy animacje spodobały się szerszemu gronu odbiorców i sięgają po nie firmy, które chcą w ten sposób wypromować siebie lub swoje produkty. Współpraca ze znanymi na rynku markami oznacza, że firma wykonująca animacje graficzne 2D, 2,5D lub 3D jest w stanie spełnić wymagania nie tylko mniejszych, ale również dużych firm, w przypadku których dbałość o szczegóły jest bardzo ważna. Oprócz tego, gdy portfolio firmy realizującej animacje graficzne jest wypełnione projektami dla znanych marek, oznacza to, że możemy być pewni terminowości i zgodności realizacji projektu z naszymi oczekiwaniami. Wynika to z faktu, iż taka firma została dobrze zweryfikowana przez Działy Zakupów pod kątem jakości, a Dział Prawny dokładnie sprawdził dokumentację, która jest z nią podpisywana (w tym umowa o świadczenie usługi).
Kontakt z klientem i dostosowanie do budżetu – gwarancja wykonania animacji zgodnie z oczekiwaniami
Kontakt z klientem to podstawa tego, by animacja była wykonana zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Firma realizująca projekty związane z animacjami powinna być nie tylko otwarta na pytania i sugestie klientów, ale również sama potrafić zadawać trudne pytania (np. w kwestii grupy docelowej animacji czy też pozycji, jaki reklamowany w związku z nią produkt ma osiągnąć na określonym rynku). W takim przypadku kluczowa jest umiejętność podpowiedzenia stylu graficznego dostosowanego do sytuacji.
Przy przygotowaniu animacji równie istotny jest budżet. Nie w każdym przypadku jest on na tyle wysoki, że nie musimy się martwić o koszty. Dobra firma wykonująca animacje graficzne potrafi już na samym początku dokładnie oszacować koszty realizacji zleconego jej projektu, biorąc pod uwagę najistotniejsze czynniki tak, byśmy nie zostali zaskoczeni po wystawieniu przez nią faktury lub rachunku. Bardzo ważne jest to, by firma specjalizująca się w animacjach graficznych umiała się dostosować do mniejszych i większych budżetów, biorąc pod uwagę to, że nieraz musimy przygotować bardzo szybko prosty film, jak np. explainer wideo dla określonego produktu, a w innym przypadku – zaawansowaną graficznie animację, która ma za zadanie wypromować ważny dla nas produkt na dużym rynku.