ANIMACJE GRAFICZNE
Animacje graficzne to nasz flagowy produkt. Umożliwiają przedstawienie produktu lub usługi w taki sposób, aby został dobrze zrozumiany i zapamiętany. Animacje graficzne sprawdzają się zarówno w celach edukacyjnych (gdy chcemy wyjaśnić działanie produktu, jego zastosowania albo problemu który rozwiązuje), marketingowych (np. na Social Media i stronę internetową) oraz sprzedażowych (oprócz oferty, automatyzacja sprzedaży produktu, generowanie leadów).
Animacja graficzna składa się z następujących elementów:
FUNDAMENT
od którego zaczynamy. Czyli scenariusz dla lektora i rozpiska scen od której zaczynamy projekt.
PRACA GRAFICZNA
a więc wszystko to, co się rusza na ostatecznym etapie filmu. Postaci, przedmioty, tło.
DŹWIĘK
Zarówno głos lektora, jak i udźwiękowienie. To warstwa, która w przyczynia się do zbudowania odpowiedniego przekazu emocjonalnego w animacji.
WHITEBOARD
Animacje whiteboard są bardzo angażującą, a jednocześnie jedną z najtańszych form animacji. Po ustaleniu scenariusza nasi rysownicy przechodzą do pracy – powstają rysunki, które następnie jesteśmy w stanie cyfrowo narysować od nowa na oczach odbiorcy wideo. Ta forma animacji Whiteboard oprócz swoich zalet ma jedną wadę – nie da się narysować ruchu. Więc możemy stworzyć obrazek w którym ktoś strzela z łuku, i drugi ze strzałą wbitą w tarczę, ale nie zaanimujemy samego lotu. Stworzyliśmy już ponad 200 takich animacji i najprawdopodobniej jesteśmy w tej kwestii najbardziej doświadczeni w kraju.
Do czego można wykorzystać Animacje Whiteboard?
Możesz za ich pomocą pokazać rynkowi jak działają Twoje rozwiązania.
Zaangażować odbiorcę reklamy, i przebić się ze swoją komunikacją do świadomości klienta.
Stworzyć w ten sposób atrakcyjne reklamy na kanały Social Media.
Zbudować świadomość branży, firmy lub jej rozwiązań.
Oprzeć na niej komunikację marki.
EXPLAINER VIDEO
Explainer Video jest formą animacji o charakterze informacyjnym i/lub instruktażowym, dotyczącym jakiegoś produktu lub usługi. Są to najczęściej filmy proste w swej konstrukcji oraz nastawione na przekaz edukacyjny. Co mogą wyjaśniać Explainer Video? Tutaj właściwie nie ma większych ograniczeń. Taką formę edukacji można wykorzystać do wyjaśniania podstawowych zasad działania maszyny, urządzenia, serwisu internetowego, produktu, sposobu rezerwowania miejsca w hotelu, stosowania płynu do prania czy sposobu stosowania nawozu do kwiatów.
Charakter Explainer Video jest edukacyjny i zwięzły. Ich celem jest przekazanie w krótkim formacie (od 1 do 2,5 minuty) zwięzłej treści, która wyjaśni omawiany obszar wiedzy. Explainer Video cieszą się dużą popularnością.
ANIMACJE 2D
Animacje 2D są najpopularniejszą formą animacji graficznych. Można je stworzyć zarówno z grafik w stylu flat design (prosta, praktyczna, uproszczona forma), jak również pobawić się tą formą poprzez stworzenie grafiki gradientowej, z elementami cienia, a nawet izometryczną (naśladującą grafikę 3D).
Mnogość form animacji 2D powoduje, że dobrą praktyką przy decydowaniu się na tę formę jest wyznaczenie początkowego benchmarku (przykładu jakości), który będzie mógł posłużyć jako podstawa wyceny, jak i odnośnik do wymagań jakościowych końcowego filmu. Gotowe nagranie obrazuje mnogość postaci i ich ruchów, szczegółowość każdej grafiki i dynamikę scen. Szacuje się, że animacje 2d będą coraz popularniejsze, dlatego tak ważne jest by tworząc je uwzględnić styl spójny z komunikowaną marką. Korzystanie z gotowych wzorców (templatek) bywa przydatne, ale w większości sytuacji niestety kończy się nudnym filmem, a odbiorca ma wrażenie pt. “gdzieś to już widziałem”.
ANIMACJE 3D
Animacje 3D są najbardziej wymagającą formą animacji, a jej ceny są najczęściej wyższe, niż animacji Whiteboard oraz Animacji 2D. Animacje 3D najlepiej sprawdzają przy prezentacji produktów fizycznych, a także tam, gdzie do przedstawienia zagadnienia (działania maszyny, działaniu środa medycznego wewnątrz organizmu, itp.) potrzebny jest widok trójwymiarowych brył. Również proces tworzenia takiej animacji jest bardziej skomplikowany, ponieważ o wiele trudniej i dłużej wprowadza się poprawki do tego typu projektów (które w przypadku paru minut mogą się renderować nawet parę dni). Końcowy efekt jest jednak warty inwestycji.
ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY Z KLIENTEM
PODPISANIE ZAMÓWIENIA
Pierwszym najważniejszym krokiem jest akceptacja ram współpracy. Na tym etapie uzgadniamy jaką pracę realizujemy – cenę, styl animacji, podstawową koncepcję a także pierwsze informacje dotyczące lektora oraz podkładu muzycznego.
2 TURY POPRAWKOWE
Naszym zadaniem jest uzyskać porozumienie odnośnie stylu animacji, historii opowiadanej w tle i grafik użytych do produkcji. Ponieważ kreatywność i wyobraźnia nie ma granic, dlatego na każdym etapie uwzględniamy dialog, aby wiedzieć, że pracujemy nad materiałem, z którego będziecie zadowoleni.
USTALENIE SCENARIUSZA/SZCZEGÓŁÓW
W drugim kroku przygotowujemy w II etapach scenariusz animacji / szczegóły projektu. Pracujemy zarówno nad wersją tekstową (czytaną przez lektora) oraz nad wersją graficzną. Jeśli projekt tego wymaga, tworzymy storyboardy.
FINALNA AKCEPTACJA
Jesteśmy na mecie! Najpierw widzieliście koncepcje, później poszczególne szkice i grafiki, a teraz jest gotowy, zaakceptowany film. Na tym etapie przesyłamy plik w oczekiwanym formacie i pytamy, czy możemy dla Was zrobić coś więcej. 🙂
WYSŁANIE PIERWSZEJ WERSJI ANIMACJI
Trzeci krok jest poświęcony przede wszystkim sprawdzeniu pierwszej wersji animacji stworzonej na podstawie scenariusza. Na tym etapie sprawdzamy ile z przygotowanych scen Państwo akceptują, a ile wymaga poprawek i udoskonaleń.
ZAMKNIECIE PROJEKTU
Ostatnim etapem współpracy jest przekazanie praw majątkowych do wykorzystania materiału.