ANIMACJE WHITEBOARD - CO TO JEST?
Animacja Whiteboard (z ang. dosłownie “biała tablica”) przedstawia rysowanie grafiki i komunikatów w taki sposób, aby idealnie odtworzyć warstwę dźwiękowo-narracyjną danego wideo. Często pojawiającym się zabiegiem w animacji whiteboard jest prezentowanie rysującej ręki w trakcie tworzenia kolejnych grafik czy ich przesuwania po ekranie.
Animacje Whiteboard są popularnie nazywane “rysującą ręką”.
<<– przykładowa, wykonana przez nas animacja Whiteboard.
Animacja Whiteboard składa się z następujących elementów:
SKRYPT NARRACYJNY
Stworzymy lub zweryfikujemy Twój pomysł na scenariusz i tekst lektora.
KOMPLET RYSUNKÓW
grafiki, które będą rysować się w filmie w dynamiczny sposób. Postaci, przedmioty i obiekty drugoplanowe.
DŹWIĘK
Głos lektora i muzyka. Dodają emocji i charakteru każdej animacji whiteboard.
DLACZEGO ANIMACJA WHITEBOARD SĄ TAK LUBIANE?
Wideo to aktualnie obowiązujący trend w marketingu i komunikacji internetowej. Większość z nas nie ma czasu na czytanie skomplikowanych artykułów i przyswajanie zawartych w nich treści. Wideo potrafi w sposób skompilowany i czytelny przedstawić więcej, niż metaforyczne “tysiąc słów”.
Animacja ma tę przewagę nad realistycznym wideo, że jej możliwości są ograniczone wyłącznie kreatywnością grafika. Animacja Whiteboard to specyficzny rodzaj animacji, który operuje wyjątkowo przykuwającym wzrok językiem narracji. Oglądanie animacji whiteboard można przyrównać do uczestnictwa w fascynującym wykładzie, któremu towarzyszą doskonale dobrane pomoce wizualne.
Cechą charakterystyczną animacji whiteboard jest silne angażowanie w przekaz i, co jest naturalną koleją rzeczy, zapadanie w pamięć oglądającego. Animacje tego typu mają zatem niebywałą siłę komunikacyjną i wielki potencjał edukacyjny.
Co mogę zrobić dzięki Animacji Whiteboard?
Możesz za ich pomocą pokazać klientowi na czym polega Twój produkt lub usługa.
Zwrócić uwagę odbiorcy Twojej reklamy i podtrzymać ją tworzącym się rysunkiem.
Stworzyć w ten sposób bannery do remarketingu.
Utworzyć stosunkowo tanio całą serię e-learningową.
Zbudować w oparciu o kreskę całą komunikację firmy.
ANIMACJA WHITEBOARD - W JAKI SPOSÓB MOGĘ JE WYKORZYSTAĆ?
Z pewnością zastanawiasz się, w jaki sposób animacja whiteboard może pomóc Ci w sprzedaży. Z doświadczenia wiemy, że na co najmniej kilka sposobów.
Po pierwsze, whiteboard umożliwia przedstawienie nawet najbardziej złożonych zagadnień w maksymalnie prosty sposób. Twoja firma oferuje usługi finansowe, które są trudno zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy? Wyjaśnimy mu wszystko, na czym Ci zależy!
Po drugie, animacja whiteboard jest doskonałym towarzyszem edukacji. Oferujesz szkolenia online albo regularnie zamieszczasz informacje mające na celu zwiększanie świadomości społecznej w jakimś sektorze? Chętnie pomożemy!
Po trzecie, animacje whiteboard wpływają na samopoczucie odbiorców – dosłownie. Dobrze przygotowana animacja “wciąga” użytkownika i daje mu satysfakcję ze zdobywania wiedzy. Jeśli chcesz operować na emocjach – to jest sposób dla Ciebie.
Po czwarte, animacje whiteboard mają potencjał na tworzenie serii. Idealnie nadają się do budowania narracji w duchu storytellingu, przez co zarówno sprawdzają się w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach. Mogą stać się Twoją wizytówką lub jedynie elementem strony internetowej.
Po piąte, animacje whiteboard są odpowiedzią na problem konsumenta. Z pewnością Twoja usługa lub produkt pomaga usprawnić życie Twoich odbiorców, a jego stworzenie wynika z odkrytej przez Ciebie niezagospodarowanej potrzeby klientów. Pokażemy im, co mogą zyskać, decydując się na Twoją usługę.
ANIMACJA WHITEBOARD - DODATKOWE ZALETY
Animacja whiteboard ma wiele zalet, a jedną z nich jest również cena. Jeśli do tej pory nie inwestowałeś w swojej firmie w animację i chcesz się szybko przekonać o sile perswazyjnej tego narzędzia – wybierz animację whiteboard. Z założenia przygotowanie takiego video jest tańsze, niż w przypadku innych rodzajów animacji, ponieważ nie wymaga to zaangażowania dużej ilości osób. Czy wiesz, że dobrej jakości animacja whiteboard może być wyprodukowana już w 10 dni?
Bez wątpienia animacja whiteboard jest zawsze dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz, aby Twój komunikat był maksymalnie prosty i czytelny. To również sposób na przyciągnięcie uwagi widza i wyróżnienie się na tle innych wideo. Co ważne, animacja whiteboard jest także dobra dla początkujących firm, które nie mają jeszcze w pełni ukonstytuowanej komunikacji wizualnej, a chciałyby, aby ich działania marketingowe na każdym etapie były spójne.
Kolejną zaletą whiteboard jest aspekt psychologiczny: większość z nas jest przeciążona ilością informacji, które do nas napływają w postaci kolorów, dźwięków i “mówiących głów”. Dlatego tak wiele osób czuje irytację tradycyjnymi reklamami telewizyjnymi! Tymczasem animacja whiteboard jest jak odpoczynek dla naszych oczu i umysłu – wykorzystaj jej potencjał już dzisiaj.
ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY Z KLIENTEM
PODPISANIE ZAMÓWIENIA
Pierwszym najważniejszym krokiem jest akceptacja ram współpracy. Na tym etapie uzgadniamy jaką pracę realizujemy – cenę, styl animacji, jej koncepcję a także wstępne informacje dotyczące lektora muzyki.
2 TURY POPRAWKOWE
Naszym zadaniem jest uzyskać porozumienie odnośnie stylu animacji, historii opowiadanej w tle i grafik użytych do produkcji. Ponieważ kreatywność i wyobraźnia nie ma granic, dlatego na każdym etapie uwzględniamy dialog, aby wiedzieć, że pracujemy nad materiałem, z którego będziecie zadowoleni.
USTALENIE SCENARIUSZA/SZCZEGÓŁÓW
W drugim kroku przygotowujemy w II etapach scenariusz animacji / szczegóły projektu. Pracujemy zarówno nad wersją tekstową (czytaną przez lektora) oraz nad wersją graficzną. Jeśli projekt tego wymaga, tworzymy storyboardy.
FINALNA AKCEPTACJA
Jesteśmy na mecie! Najpierw widzieliście koncepcje, później poszczególne szkice i grafiki, a teraz jest gotowy, zaakceptowany film. Na tym etapie przesyłamy plik w oczekiwanym formacie i pytamy, czy możemy dla Was zrobić coś więcej. 🙂
WYSŁANIE PIERWSZEJ WERSJI ANIMACJI
Trzeci krok jest poświęcony przede wszystkim sprawdzeniu pierwszej wersji animacji stworzonej na podstawie scenariusza. Na tym etapie sprawdzamy ile z przygotowanych scen Państwo akceptują, a ile wymaga poprawek i udoskonaleń.
ZAMKNIECIE PROJEKTU
Ostatnim etapem współpracy jest przekazanie praw majątkowych do wykorzystania materiału.