ANIMACJE 2D
Komunikacja z klientami nigdy jeszcze nie była tak prosta i tak trudna jednocześnie. Internet daje wiele możliwości, a animacja 2D jest jednym z najskuteczniejszych. Za jej pomocą możesz się wyróżnić na rynku, zwrócić uwagę potencjalnego klienta, skomunikować się ze swoimi pracownikami (szczególnie w przypadku dużej struktury) i sprzedawać więcej. Dowiedz się, jak się wyróżnić przy pomocy animacji graficznej i dlaczego warto zainwestować w ten rodzaj promocji.
<<– Nasz showreel prezentuje w skrócie to, co możemy zrobić dla Ciebie. Między innymi nasze animacje 2D.
Animacja 2D składa się z następujących elementów:
SKRYPT
tworzymy tekst dla lektora, a także graficzną rozpiskę scen
GRAFIKA 2D
komplet grafik, które będą pojawiać się w filmie. Izometryczne lub płaskie, w zależności od potrzeb projektu.
AUDIO
To zarówno nagranie lektora jak i dodatkowy podkład. Nadają wyraz każdej animacji 2D.
ANIMACJE 2D - CZY ICH POTRZEBUJĘ?
Animacje graficzne 2D znajdują szerokie zastosowanie w marketingu internetowym. Obecnie to jeden z najpopularniejszych sposobów docierania do potencjalnych klientów – niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Dwuwymiarowa technologia jest skutecznym narzędziem perswazyjnym, a do tego atrakcyjnym wizualnie. Jeżeli zastanawiasz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji – animacje 2D wykonane w naszym studiu będą idealnym wyborem.
Animacje graficzne 2D mogą być prezentowane zarówno w social media jako stały element (np. cover photo na fanpage’u), ale również post mający potencjał na stanie się viralem (często udostępnianą treścią) jak i przekonująca reklama, która pozyskuje leady sprzedażowe i ruch na stronie internetowej. To praktyczny sposób przedstawienia nowej funkcjonalności w serwisie czy aplikacji mobilnej, a także zachęcenie do interakcji z marką.
Do czego można wykorzystać Animacje 2D?
Możesz za ich pomocą zainteresować swoich potencjalnych klientów usługami firmy.
Możesz zaangażować odbiorcę – animacje i filmy wideo sprawiają, że ludzie dłużej pozostają na stronie i lepiej rozumieją jej przekaz.
Stworzyć w ten sposób reklamy telewizyjne i do Internetu.
Zobrazować swoje koncepcje na kanale youtube.
Włożyć je w tło Twojej strony internetowej.
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ ANIMACJĘ 2D?
Trendy w internecie się zmieniają, jednak jeden pozostaje niezmienny od lat. Użytkownicy czytają coraz mniej, natomiast chętnie konsumują treści atrakcyjne wizualnie. Wideo jest dlatego najbardziej skuteczną formą docierania z komunikatem. Pułapką związaną z tym faktem jest jednak to, że pośród tysięcy innych filmów, trudno jest przebić się z własnym przekazem. Animacje 2D są ciekawą alternatywą dla “rzeczywistych” filmów, ponieważ świat w nich przedstawiony ograniczony jest jedynie kreatywnością twórców – a w naszym studiu zdecydowanie nie brakuje specjalistów w tym zakresie. Nieskończona różnorodność barw i kształtów, jakie umożliwia ta technologia, to podstawowy powód, dla którego warto zainwestować w taką formę reklamy.
Po drugie, animacje graficzne 2D to oszczędność. Aby nakręcić tradycyjną reklamę Twojego produktu, potrzebowałbyś zaangażować reżysera, aktorów, wynająć studio, profesjonalnego kamerzystę i montera. Tymczasem animacje 2D nie tylko dają więcej możliwości, ale też są mniejszym obciążeniem dla budżetu.
Trzecią kwestią jest skuteczność. Dobre animacje 2D przyciągają uwagę użytkownika, ponieważ się wyróżniają – większość ludzi jest wzrokowcami. Dlatego komunikat w formie ruchomej grafiki ma większą szansę zaangażowania i zwiększa motywację do interakcji.
JAK POWSTAJĄ ANIMACJE 2D?
W naszym studiu pracujemy w oparciu o ściśle opracowany schemat działań. Dzięki czemu wiemy, nad rozwiązaniem jakiego problemu pracujemy, a Ty uzyskujesz pewność, że jako klient otrzymasz taki produkt, jakiego oczekujesz.
Zaczynamy od opracowania scenariusza, który obejmuje zarówno tekst, jak i formę graficzną. Ten etap wymaga zaangażowania z Twojej strony – bądź gotowy na pytania, żebyśmy właściwie zrozumieli Twoją potrzebę! Pamiętaj, że odpowiedzi pomagają nam atrakcyjnie opowiedzieć o Twojej usłudze odbiorcom. Następnie przechodzimy do pracy nad wizualną formą naszej animacji 2D – tworzymy postaci, tło, cały świat przedstawiony. Po drodze wiele razy zapytamy Cię, czy idziemy we właściwą stronę, żebyś mógł nas skorygować zawczasu, gdyby była taka potrzeba. Ostatnim, ale równie ważnym etapem, jest udźwiękowienie. Tylko dzięki zaangażowaniu lektora możliwe jest wykreowanie pożądanego emocjonalnego przekazu naszej animacji. Wszystko to razem wprawiamy w ruch tworząc Animację 2D, którą przekazujemy Ci do dalszego użytku!
DOBRA ANIMACJA 2D - CZYLI JAKA?
Na rynku nie brakuje firm deklarujących doświadczenie w zakresie tworzenia animacji graficznych 2D. Wybierając spośród nich warto zapoznać się z portfolio i sprawdzić, czy prezentowana przez dane studio estetyka odpowiada Twoim potrzebom. Dobrym wyznacznikiem jakości są oczywiście marki, które przed nami zdecydowały się na współpracę z konkretnym podmiotem. Nasze portfolio obejmuje zróżnicowane animacje 2D i 3D, mamy doświadczenie we współpracy z wieloma znanymi firmami z różnych branż.
Warto pamiętać, że nie ma idealnego przepisu na animację 2D – dobra animacja to taka, która spełnia swoją funkcję, czyli: przykuwa uwagę klienta, jest perswazyjna, przekazuje komunikat, na jakim nam zależy i zapada w pamięć. Dla każdego produktu czy usługi będzie to oznaczało zupełnie co innego. Dlatego niekiedy lepszym wyborem jest animacja graficzna 2D w stylu Whiteboard albo Explainer Video. Dodatkowo istotną kwestią jest uwzględnienie dotychczasowej komunikacji marki, zarówno pod względem werbalnym, jak i wizualnym. Przełamywanie schematów jest czasem potrzebne, jednak spójność z dotychczasowymi działaniami jest równie istotna.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, w jaki sposób możemy wspomóc Twoją markę w wykreowaniu nowej formy komunikacji – zachęcamy do kontaktu.
ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY Z KLIENTEM
PODPISANIE ZAMÓWIENIA
Pierwszym najważniejszym krokiem jest akceptacja ram współpracy. Na tym etapie uzgadniamy jaką pracę realizujemy – cenę, styl animacji, jej koncepcję a także wstępne informacje dotyczące lektora muzyki.
2 TURY POPRAWKOWE
Naszym zadaniem jest uzyskać porozumienie odnośnie stylu animacji, historii opowiadanej w tle i grafik użytych do produkcji. Ponieważ kreatywność i wyobraźnia nie ma granic, dlatego na każdym etapie uwzględniamy dialog, aby wiedzieć, że pracujemy nad materiałem, z którego będziecie zadowoleni.
USTALENIE SCENARIUSZA/SZCZEGÓŁÓW
W drugim kroku przygotowujemy w II etapach scenariusz animacji / szczegóły projektu. Pracujemy zarówno nad wersją tekstową (czytaną przez lektora) oraz nad wersją graficzną. Jeśli projekt tego wymaga, tworzymy storyboardy.
FINALNA AKCEPTACJA
Jesteśmy na mecie! Najpierw widzieliście koncepcje, później poszczególne szkice i grafiki, a teraz jest gotowy, zaakceptowany film. Na tym etapie przesyłamy plik w oczekiwanym formacie i pytamy, czy możemy dla Was zrobić coś więcej. 🙂
WYSŁANIE PIERWSZEJ WERSJI ANIMACJI
Trzeci krok jest poświęcony przede wszystkim sprawdzeniu pierwszej wersji animacji stworzonej na podstawie scenariusza. Na tym etapie sprawdzamy ile z przygotowanych scen Państwo akceptują, a ile wymaga poprawek i udoskonaleń.
ZAMKNIECIE PROJEKTU
Ostatnim etapem współpracy jest przekazanie praw majątkowych do wykorzystania materiału.