

Los prezentacji bywa taki, że niekiedy przedstawiane są odbiorcom tylko raz. Tak bywa podczas prezentacji przetargowych, konkursowych, spotkań związanych z przedstawieniem jakiegoś produktu czy tzw. Pitch Deck. Dlatego tak istotne jest, aby nawet jednorazowe ujrzenie prezentacji odniosło oczekiwany przez nas efekt.
Jak wobec tego podejść do zadania przygotowania prezentacji, aby była ona ciekawa i zapadająca w pamięć?
1. Nie przesadź z jej długością.
Żyjemy w świecie, w którym uwaga naszego odbiorcy bombardowana jest ogromną ilością informacji. Dlatego zarzucając go wszystkimi szczegółami Twojej oferty – prędzej go znudzisz niż zaciekawisz. Za wyjątkiem dłuższych raportów które tego wymagają, Twoja prezentacja powinna mieć 15-20 slajdów. Dotyczy to sprzedaży, prezentacji produktu czy oferty dla inwestora. Jeśli jej odbiorc będzie potrzebował więcej informacji – odezwie się do Ciebie. Lepiej dopracować 20 slajdów, niż zrobić ich więcej, ale gorszej jakości.
2. Skorzystaj z infografik.
- infografiki są “lajkowane” i udostępniane 3 razy częściej niż inne rodzaje treści, wg MassPlanner.
- według Hubspot, artykuły w blogach, które zawierają infografiki są o 178% częściej linkowane i generują 72% więcej odsłon niż pozostałe artykuły.
Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim, infografiki obrazowo przekazują informacje o jakich Ci zależy. Zamiast suchych liczb łatwiej przecież zapamiętać ikonkę i ładny wykres. (tu przykładowa animacja)
3. Zaanimuj infografiki!
Następnym czynnikiem, który powinien wpłynąć na podniesienie skuteczności jej przekazu są formy animowane, wzbogacające i dynamizujące całość materiału. To obecnie najlepsze formy graficzne, stosowane w celu uatrakcyjnienia materiałów prezentacyjnych. To właściwie infografika ma być tym elementem percepcyjnym, który w pierwszym momencie będzie przyciągać uwagę. Jeśli zatem przedstawimy w pewnym momencie prezentacji daną statystyczną w postaci podzielonego wnętrza koła na kolorowe fragmenty, to dane te zostaną w mgnieniu oka odczytane i przyjęte przez umysł. Następnym krokiem będzie chęć poznania przyczyny takiego, a nie innego kształtowania się statystycznego przedstawianego zjawiska. Zasadniczo dane przedstawione poprzez tego typu infografiki są lepiej zapamiętywane przez odbiorcę. Animowanie się grafik dodatkowo sprzyja lepszemu odbiorowi treści przez nie przekazywane. Połączenie ruchu, koloru i dźwięku to optymalna kombinacja bodźców, do odbioru których przygotowała nas ewolucja.
Prezentacja wzbogacona o animowane infografiki jest dużo czytelniejsza i lepiej przekazująca określoną treść. Odbiorca może odnieść przy tym wrażenie, że czas prezentacji jest krótszy niż rzeczywisty. Wygląda więc na to, że infografiki dynamizują ekspozycję treści zawartych w prezentacji.
Zastanawiasz się może, jak przystąpić do stworzenia prezentacji wzbogaconej o infografiki. Na pewno z takim zadaniem poradzi sobie grafik zajmujący się tworzeniem animacji 2d. Możesz je zlecić także nam. Dlatego skontaktuj się z nami 🙂