W dzisiejszym wpisie poruszę temat tego, w jaki sposób napisać scenariusz do animacji wideo.
Zbuduj opowieść
Przede wszystkim – aby zainteresować kogoś swoją usługą albo produktem, powinieneś zbudować wciągającą, ciekawą historię. Szczegółowe sposoby na to znajdziesz w książkach poświęconych Storytellingowi i Copywritingowi, tu postaram się zawrzeć najważniejsze zasady.
1. Historia powinna być ciekawa dla Twojego odbiorcy. Co za tym idzie – musisz go znać.
Zastanów się, do kogo dokładnie chcesz mówić swoją animacją. Ile on ma lat? Jakie wykształcenie? Jakie problemy? Jakie wątpliwości odnośnie do Twojego rozwiązania, albo propozycji? Dzięki szczegółowemu określeniu tzw. Persony, uda Ci się dopasować swój styl i argumenty do odbiorcy. To on powinien być zainteresowany Twoim rozwiązaniem.
2. Zastanów się nad tym, jakie wyzwania i przeszkody stoją na drodze Twojemu rozmówcy.
Z czym się mierzy, a co go wspiera? Jakie symbole są dla niego znaczące? Nie zawsze każdego elementu będziesz w stanie użyć, ale im szerszy obraz sytuacji będziesz znał, tym lepiej.
3. Prowadź go z miejsca w którym jest teraz, do miejsca w którym chcesz, by się znalazł.
Jeśli ktoś nie jest zainteresowany Twoimi usługami, to nie przekonasz go do zmiany zdania w dwóch zdaniach. Musisz zacząć od odwzorowania jego obecnej sytuacji – wtedy poczuje, że ktoś go rozumie. Następnie zadaj mu pytanie które sprowokuje go do myślenia (a co by było gdyby…?) lub przedstaw nowy element w historii, po to żeby delikatnie, krok po kroku, przeprowadzać go do nowego świata, w którym Twoja propozycja jest najlepszą opcją, jaka jest dla niego dostępna.
4. Pamiętaj o Call to action.
To wezwanie do działania, a więc dokładne polecenie które ma wykonać gdy tylko skończy się animacja. Zadzwoń do nas? Kliknij tutaj? Pomyśl o..? Tu doprowadzasz oglądającego do celu nagrania.
Używaj liczb
Z faktami trudno dyskutować. Przekonują. Pokazują obraz zjawiska. Dają do myślenia. Wydaje się nam, że są obiektywne (i czasem rzeczywiście takie są). Dlatego – warto z nich korzystać.
Reguła autorytetu
Robert Cialdini określił parę reguł, które wywierają wpływ na innych. Jednym z silniejszych metod jest reguła autorytetu – a więc pokazanie siebie w pozycji eksperta i znawcy tematu. Uważaj jednak – nie powinieneś tego robić przez pryzmat chwalenia się. Zastanów się, jak możesz w swoją historię wpleść parę zdań pokazujących Ciebie z jako eksperta.
To wstępne rady. Pozwolą Ci pisać lepsze scenariusze do animacji i explainer videos. Oczywiście – to dopiero początek.
Jeśli jednak wolisz, żebyśmy napisali scenariusz za Ciebie – skontaktuj się z nami!
Powodzenia!