Animowane filmy reklamowe to skuteczny sposób na skupienie uwagi odbiorców. W czasach, w których jesteśmy atakowani różnymi bodźcami właściwie z każdej strony, sam tekst nie wystarczy, żeby nas zaciekawić. Z jakimi rodzajami animacji spotkamy się w takich materiałach?
Animacja reklamowa – najpopularniejsze typy
Taka forma przedstawienia produktu, usługi lub idei polega na tym, że odbiorca obserwuje, jak w przyspieszonym tempie powstaje animacja 2d. Jest więc świadkiem powstania animacji graficznej, a od takiego procesu bardzo trudno oderwać wzrok.
Tego typu animacje graficzne mają bardzo duży potencjał informacyjny. Charakteryzują się prostotą, czytelnością i estetycznym wykonaniem. Z ich pomocą w sprawny sposób można przekazać odbiorcy takie kwestie, jak działanie różnorodnych produktów, maszyn czy procesów. Filmy animowane explainer video są krótkie, zwięzłe, ale przekazują widzowi wszystkie najważniejsze informacje.
- animacje graficzne 3D
Takie animowane filmiki reklamowe charakteryzują się dużo większym poziomem złożoności i zaawansowania niż animacje promocyjne typu whiteboard czy explainer video. Trójwymiarowy obraz, który powstaje na bazie profesjonalnego projektu, może zawierać dowolną ilość szczegółów. Ten rodzaj animacji reklamowej warto wybrać, jeśli zależy nam na dokładnym przedstawieniu jakiegoś procesu. Nierzadko na animację 3D decydują się klienci, chcący w przystępny sposób odwzorować działanie jakiegoś urządzenia, funkcjonowanie ludzkiego organizmu itp.
Nowoczesne animacje graficzne 2D, animacje graficzne 3D i inne rozwiązania to odpowiedź na oczekiwania współczesnych klientów. Odbiorcy chcą w jak najkrótszym czasie zyskać cenne informacje i preferują, żeby proces przyswajania tej wiedzy był atrakcyjny i angażujący. Profesjonalne animowane filmy reklamowe doskonale spełniają te wymagania, toteż na takie wsparcie decydują się przedsiębiorstwa działające w różnych branżach i na różną skalę.