Choć dla ludzi starszej daty wiele nowinek technicznych może być zaskakujących, to animacje się do nich nie zaliczają, choć forma ich komunikacji może czasem okazywać się dosyć niespodziewana. Jako społeczeństwo okrzepliśmy do widoku ruchomych obrazków i nauczyliśmy się przyswajać treści w ten sposób. A skoro jakieś narzędzie działa, to więcej niż pewne, że zdecydowanie prędzej niż później znajdzie zastosowanie w reklamie.
Czemu służą animacje reklamowe na zamówienie?
Na początek warto przytoczyć garść danych, którymi żonglują tak opiniotwórcze platformy jak Forbes, INC, ComScore czy Cisco. Do 2022 roku wideo będzie stanowić 82% całego ruchu w Internecie. Z kolei po obejrzeniu materiału o jakimś produkcie, 64% internautów będzie bardziej skłonna do dokonania zakupu. Moglibyśmy dorzucić więcej danych, jednak koniec końców chodzi o jedno – reklama w formie wideo jest niezwykle skuteczna, a animacje reklamowe są sporą częścią tego tortu. Dlaczego? Bo są zwyczajnie opłacalne. Za pomocą animacji można stworzyć reklamę, która przyniesie nawet 20-krotny zwrot z inwestycji, o czym piszemy w jednym z artykułów.
Animowane filmy reklamowe znajdą zastosowanie w wielu przypadkach
Kampania społeczna wyświetlana w środkach komunikacji? A może prezentacja oferty na telebimach w placówkach bankowych? Informacje dotyczące obsługi danych urządzeń na siłowni? Nagrywanie tego w formie filmu wideo może nie być czytelne, a animowane spoty reklamowe czy filmiki instruktażowe są przejrzyste i w łatwy sposób przyswajalne. Video animacje znajdą zastosowanie w takich miejscach, jak:
- Telewizja
- Youtube
- Social Media
- Kino
Projektowanie i produkcja, czy też realizacja animacji, to złożony proces, jednak logistycznie bardziej opłacalny niż organizowanie planu zdjęciowego. Zwłaszcza w dobie niepewnej sytuacji sanitarnej na świecie i po prostu chęci dbania o komfort współpracowników, jak również ich bezpieczeństwo. Animowane filmy reklamowe są dobrym rozwiązaniem również przy kampaniach w wielu językach, bowiem podmiana wersji językowej jest przeprowadzana sprawnie.
Animacje reklamowe – cennik zależy od kilku kwestii
Pomijając to, że każde studio animacji może mieć inny cennik i inaczej liczyć sobie za zlecenie, to koszt zawsze opiera się na czasie trwania animacji i na poziomie jej skomplikowania. To pierwsze wynika z czasu przygotowania plansz, jak również renderowania filmu, natomiast druga kwestia jest o wiele bardziej otwarta, bo technik realizacji jest naprawdę sporo. Jeśli chodzi o animacje reklamowe, cennik jest pewnym wyznacznikiem, jednak należy pamiętać o tym, jak wypada to na tle konkurencyjnych rozwiązań, gdzie koszt samej usługi często nie wlicza kosztów dodatkowych związanych z organizacją. Animacje rysunkowe są właściwie wszechobecne, a dzięki temu nie drażnią odbiorców, bo już mimowolnie przyjmuje informacje za pomocą tej formy. Wraz z tendencją do skracania formatów wideo, animacje reklamowe będą coraz bardziej popularne, gdyż potrafią przekazać dużo informacji w parę czy paręnaście sekund.