Animacje reklamowe od kilku lat zyskują coraz większe uznanie klientów. Jest to forma atrakcyjna wizualnie, a jej wyprodukowanie nie łączy się z angażowaniem zbyt dużych nakładów finansowych. W porównaniu z klasycznym filmem reklamowym, animacja nie wymaga długich przygotowań i angażowania licznej ekipy realizacyjnej. Dodatkowym wymogiem zwykle bywa skorzystanie z usług lektora, nagrywającego tekst do animacji. Film wymaga bez porównania większego zaplecza sprzętowego i personelu do jego obsługi. Dodatkowo dochodzi element zatrudnienia obsady aktorskiej oraz jej opłacenia. Szanujące się studio filmowe z pewnością będzie chciało zatrudnić także reżysera. Sporo tego…
Wiemy już, że animacja będzie znacząco tańszą formą komunikacji marketingowej od klasycznego filmu reklamowego. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, decydując się na stworzenie animacji? Tworząc animację, należy pamiętać, aby była ona częścią całej strategii komunikacyjnej klienta. Dlatego najlepiej powierzyć stworzenie scenariusza animacji agencji marketingowej, która zajmuje się obsługą działań reklamowych dla marketera. Oderwana od całego kontekstu animacja reklamowa może doprowadzić do pewnego zamieszania w obszarze identyfikacji marki. Ale jeśli już zdecydujemy się, aby animację wykonać niezależnie od firmy, która zajmuje się działaniami reklamowymi na naszą rzecz, dział marketingu powinien zadbać o dostarczenie do studia wszelkich wytycznych związanych z zasadami komunikacji marki.
Wracając jeszcze do kwestii kosztowych, warto zauważyć, że animacja może mieć dowolną długość (choć oczywiście nieidącą w dziesiątki minut) tak, aby najważniejsze kwestie zostały odpowiednio przedstawione odbiorcy. Filmy reklamowe, przeznaczone do emisji w stacjach telewizyjnych, są związane ścisłymi ramami czasowymi. Jeśli zatem spot ma mieć 30 sekund, to absolutnie nie może trwać 31,2 sekundy (jest wówczas traktowany cennikowo jako dłuższy spot). Animacja, która zwykle pojawia się w sieci albo punktach sprzedaży nie musi być skrępowana bardzo dokładnym czasem trwania.
Emisja animacji może odbywać się w sieci oraz w przestrzeni, którą klient uzna za optymalną do prezentacji swojej oferty. Może być to salon firmowy albo stoisko sprzedaży w markecie. W tym wszystkim naturalnie jak najbardziej ważne jest targetowania przekazu. Jeśli firma produkuje i sprzedaje wózki widłowe, powinna na pewno pojawiać się na stronach poświęconych logistyce wewnątrz firm, wzbogacać swoje stoiska na targach o ekspozycję animacji oraz traktować ją jako część swojego przekazu w trakcie akcji e-mailingowych.
Sama animacja powinna oczywiście być atrakcyjna wizualnie oraz spełniać podstawowy warunek przekazu konkretnych informacji o działaniu produktu lub usługi. Animacja nie służy budowaniu wizerunku (choć zawsze w jakimś stopniu się do niego odwołuje), lecz przekonuje konsumenta do praktycznych zalet polecanej oferty. Odbiorca animacji reklamowej powinien zrozumieć, dlaczego prezentowany produkt jest skuteczny w tym, do czego jest przeznaczony. Celem jest wyjaśnienie widzowi, że przedstawiony produkt faktycznie zaspokoi jego potrzebę konsumencką, o ile oczywiście odbiorca należy do targetu.
Dzięki animacjom wielu producentów czy dystrybutorów usług może sobie pozwolić na bardziej zaawansowaną wizualnie formę przekazu reklamowego. Cały czas ograniczeniem będzie cena czasu antenowego w przypadku, gdyby firma zechciałaby zaistnieć w szerszej perspektywie poprzez spoty. Ale zawieszenie animacji reklamowej w sieci lub posłużenie się nią w serwisach społecznościowych nie musi wiązać się ze zbyt dużymi kosztami, by nie powiedzieć, że często może być po prostu darmowa. Odbiorcy animacji będą mieć możliwość szybkiego odbioru treści, które będą przekazane w sposób zrozumiały i klarowny. Będzie to okazja, aby dowiedzieć się czegoś o ofercie bez wczytywania się w foldery czy ulotki, które zwykle szybko znikają z pola widzenia. Dodatkowo, animacja, jak wiele innych form wizualnych, kwalifikuje się do rozprzestrzenia się w sieci w sposób spontaniczny lub w pewien sposób inspirowany przez marketera.
Na pewno animacje reklamowe mogą mieć swoje atuty kreatywne, co zwiększy ich siłę dotarcie do szerszego grona odbiorców. Zabawne zabiegi animacyjne, zgrabny tekst, oryginalna grafika postaci czy posłużenie się poczuciem humoru są w stanie zachęcić do kilkukrotnego odtworzenia animacji reklamowej oraz zachęcenia swoich znajomych, aby uczynili to samo. Ogólne zalety animacji już znasz. Dokładne wyliczenie animacji także jest dla Ciebie możliwe. Policz, ile średnio zarabiasz na kliencie, transakcji bądź podpisanej umowie. Tysiąc złotych? Pięć tysięcy? Więcej? Biorąc pod uwagę, że animacje są średnio 3 razy częściej odtwarzane niż film, i zakładając jedynie 0,5% większe zainteresowanie twoją ofertą zastanów się, ile zysku może przynieść Ci animacja na przestrzeni miesiąca, kwartału czy roku?
W ten sposób wyliczysz kiedy animacja reklamowa zwróci się w Twoim przypadku.
Jeśli potrzebujesz, żebyśmy stworzyli taką dla Ciebie, skontaktuj się z nami 🙂