Sposobów na zaprezentowanie swojej oferty jest pewnie tyle, ile osób, które próbują to zrobić. I “próbują” to dobre określenie, bo większość z tych rozwiązań wcale nie musi być skuteczna. Nawet jeśli wszystko spójnie wygląda w naszej wyobraźni, to już przełożenie tego na konkretne części prezentacji może sprawiać problem. Jeśli tak jest, to jej przedstawienie szerokiemu gremium osób niezaznajomionych z naszą działalnością będzie właściwie karkołomnym wyzwaniem.
Animacje biznesowe – projektowanie i produkcja
Nie chodzi o posiadanie rozwiniętych umiejętności interpersonalnych czy ich brak, nie chodzi też o lekkość pióra lub łatwość w zwięzłym przekazywaniu treści – komunikaty, które chcemy wysłać światu o swojej działalności muszą być przede wszystkim skuteczne. Wciąż liczy się innowacyjność, jednak dotyczy ona zazwyczaj już istniejących rozwiązań, a w kategorii sprawnego komunikowania treści animacja biznesowa zdecydowanie przoduje. Powodów jest kilka:
- Mimowolnie angażuje odbiorców, bo zazwyczaj ma bardzo klarowną formę i jasno przekazuje pożądane informacje – w tym sposób działania prezentowanych produktów czy rozwiązań,
- Jest mniej przytłaczająca niż filmy wideo, które angażują widzów w zupełnie inny sposób, często przekazując informacje kontekstowo, a nie wprost,
- Może być zrealizowana w wielu wersjach językowych przy niskim nakładzie pracy, bowiem po dostarczeniu przetłumaczonych treści, ich implementacja do projektu nie sprawia wielu problemów,
- Może powstawać zdalnie bez potrzeby angażowania w to całej grupy osób w jednym miejscu, co rodzi problemy natury logistycznej, a dzisiaj wchodzą w to również kwestie sanitarne.
Animacje biznesowe dla firm mogą służyć nie tylko do przedstawiania ofert na zewnątrz, ale również do wewnętrznych zadań szkoleniowych czy procesów rekrutacyjnych.
Studio animacji – Warszawa czy Katowice, miejsce nie ma znaczenia
Jednym z filarów dobrze funkcjonującego biznesu jest odpowiedzialna gospodarka czasem. Produkcja animacji dla biznesu może być w pełni koordynowana zdalnie, niezależnie od strefy czasowej i miejsca. Proces nie jest krótki, jednak dzięki współczesnym narzędziom komunikacji można zmaksymalizować potencjał twórczy zespołu firmowego i zewnętrznych wykonawców, dzięki czemu efekty będą zadowalające dla obu stron. Również kosztowo. W efekcie powstaje film instruktażowy czy ofertowy, który może być przedstawiony jednocześnie dziesiątkom tysięcy odbiorców. Potencjał jest ogromny i od nas zależy, jak zdecydujemy się podejść do tematu i czy uda się nam go wykorzystać.
Animacja biznesowa wysyła prosty komunikat
Potrafisz opowiadać o swojej firmie godzinami i robisz to z pasją, angażując przy tym odbiorców? To bardzo cenna umiejętność, jednak nic na niej nie ugrasz w Internecie, w którym kilka sekund wideo to dla sporej grupy użytkowników wystarczający czas obcowania z nim. Animacja biznesowa może szybko i wprost zakomunikować istnienie Twojej działalności i jej charakter, co jest niezwykle ważne w pierwszej fazie trafiania do potencjalnego Klienta. Na wielogodzinne webinary i wystąpienia jeszcze przyjdzie czas. Teraz zadanie jest nieco inne.