Aby sprzedać produkt potrzeba:
– Potrzeby klienta – uświadomionej, lub nieuświadomionej. Najczęściej jest ona nieuświadomiona.
– Uwagi. Musi Cię posłuchać, by dowiedzieć się o jaki produkt chodzi. Jeśli sprzedajesz online, musi poświęcić uwagę Twojej stronie internetowej lub ofercie.
– Emocji. One są potrzebne do tego by podjąć jakąkolwiek decyzję, w tym zakupową.
– Zaufania. Do marki, do produktu i ogólne poczucie bezpieczeństwa związane z zakupem, związane np. z pewnością, że produkt spełni pokładane w nim oczekiwania.
Dobrze przygotowana animacja graficzna jest w stanie wpłynąć na każdy wyżej wymieniony punkt! W jaki sposób?
1. W pierwszej kolejności animacja graficzna może uświadomić klientowi rozwiązanie na problem, który ma. Wyobraź sobie początek filmu zaczynający się od słów “niektórzy budzą się rano senni, i jedyne o czym marzą to móc spać dalej. Jest jednak metoda, która pozwala 4 razy częściej obudzić się rzeźkim i z dużymi chęciami do aktywności i pracy…”. To zdanie jest w stanie uświadomić klientowi, że jest aspekt jego życia, który może poprawić.
2. Poprzez swoją ciekawą wizualnie formę, animacja ściąga więcej uwagi niż zdjęcie, tekst czy standardowy film. Jest ciekawsza, żywsza, i ma wciągającą historię.
3. Ta historia, przeczytana przez wytrawnego lektora, z dodatkiem muzyki budującej napięcie wywołuje w odbiorcy emocje, które można ukierunkować na produkt.
4. Za pomocą profesjonalnej, jakościowej animacji marka zyskuje w oczach odbiorcy zaufanie. Ponadto, dzięki wyjaśnieniu na czym polega produkt i jakie są jego plusy, klient może się przekonać, że jest to coś dla niego. Często w treści animacji stosuje się zabieg pozwalający rozwiać popularne wątpliwości klienta związaną z produktem, dzięki temu czuje się on bezpieczniej kupując.
Potrzebujesz animacji sprzedazowej? Skontaktuj się z nami!