Zaletą animacji jest ich edukacyjny charakter. O ile filmy reklamowe realizowane są w celu zbudowania aury pozytywnych emocji wokół produktu, usługi czy osoby, tak animacje raczej koncentrują się na wyeksponowania walorów użytecznych oraz informują odbiorcę, jak należy posługiwać się danym przedmiotem czy urządzeniem. W ramach animacji pojawia się możliwość wzbogacenia treści przekazu o schematy, proste tabele czy wykresy. Oczywiście muszą one być klarowne i niezbyt nasycone danymi tak, aby widz był w stanie w czasie kilku sekund odebrać i zrozumieć sens takiej treści. Może być to np. zestawienie oszczędności osiągniętych dzięki zastosowaniu przedstawianego produktu lub wysokości zysku osiągniętego np. z inwestycji.
Jednak nie tylko urządzenia czy przedmiotowe produkty mogą być przedstawiane w ramach animacji. Z powodzeniem można zaanimować takie oferty, jak studia, kursy, szkolenia. Na dobrą sprawę nie ma większych ograniczeń, co do tematyki przedstawianej w trakcie animacji. Być może kategorią, która nieco umyka tej formule są produkty luksusowe. Drogi zegarek, biżuteria, garnitur czy samochód z salonu musi być jednak ukazany w swej oryginalnej formie, gdyż to ona (jej estetyka) jest czynnikiem, który przyciąga uwagę widza i wzbudza w nim chęć nabycia kosztownego w końcu towaru.
Preferowanym rodzajem animacji jest technika 2d. Pozornie dość prosta wizualnie forma zapewnia spore możliwości przedstawienia określonych treści. Dzięki tej technice możliwe jest poruszanie obiektów w pionie i poziomie. Jak okazuje się w praktyce, jest to wystarczająca skala ruchu dla stworzenie ciekawej formy.
Większość zleceniodawców animacji stawia sobie za cel przedstawienie sposobu działania produktu. Dominuje tu więc aspekt praktyczny. Z tego względu nie zawsze animacja musi się opierać się na opowiedzeniu spójnej historii. Jeśli kogoś interesuje maszyna budowlana, wystarczy mu zademonstrowanie zakresów jej działania oraz danych technicznych. Liczy się przede wszystkim aspekt techniczny, a to, że dźwig czy inna maszyna może wzbudzać emocje pozostaje sprawą peryferyjną. Sprzedaż wielu produktów w dużej mierze jednak opiera się o decyzje emocjonalne – dlatego dobra animacja, powinna także budować historię wokół produktu. To ona, z dobrą muzyką i wprawnym lektorem jest w stanie zbudować napięcie i przekonać kogoś, że produkt który właśnie ogląda jest tym, który powinien nabyć.
Animacje będą dobrze spełniać swoją rolę także w punktach sprzedaży i targach. Powiedzmy, że znajdujemy się na dużym stoisku AGD i interesuje nas działanie robota kuchennego. Owszem, można postawić tam (nomen omen) animatora, który będzie siekać marchewki i wyciskać sok z jabłek, ale prościej i czyściej będzie zademonstrować paniom, jaki zakres możliwości działania oferuje im ten czy inny robot danego producenta – pokazując film i dodając animowane efekty tekstowe dla przyciągnięcia ich uwagi.
Zaletą animacji jest też możliwość stworzenia większej liczby realizacji, które z pewnością będą tańsze od produkcji filmu. Ponadto zawsze możliwe jest, nie aż tak dużym kosztem, dokonanie zmian w ramach filmu animowanego. Jeśli np. zmieni się cena produktu lub wprowadzana jest specjalna oferta cenowa, z powodzeniem można do animacji dodać nowy opis lub dokonać podmiany treści w którymś z fragmentów już istniejącego materiału.
Animacje można także użyć na stronie internetowej i w reklamie na Social Mediach. Przyciągną uwagę, zaangażują klienta do wysłuchania historii i poznania produktu od najlepszej strony. Umieszczając ją na stronie internetowej animacja staje się niejako zautomatyzowanym, dobrze przygotowanym Pichem Sprzedażowym! Dostępnym dla klienta, gdy ten zaczyna być zainteresowany produktami. Może rozwiać jego wątpliwości, opowiedzieć o gwarancji i zbudować zaufanie, które jest niezbędne do zakupu.
Dzięki animacji graficznej możesz sprawić, że klienci będą świadomi tego co robisz, jakie korzyści osiągą korzystając z Twoich produktów i będą gotowi do zakupu.
Dlatego nie wahaj się i skorzystaj z animacji graficznej z Narysujto! Skorzystaj z formularza kontaktowego 🙂