Jeśli chodzi o marketing wideo, pomysł wykorzystania animowanych filmów o zdrowiu nie jest nowy. Dziś animacja wideo stała się popularnym medium komunikacji w opiece zdrowotnej i farmacji. Przyciągające wzrok animacje wywierają silny i trwały wpływ na widzów oraz mają możliwość informowania i wpływania na grupę docelową, do której należą zarówno pracownicy medyczni, jak i pacjenci.
Dlaczego film instruktażowy w branży farmaceutycznej jest tak popularny?
W marketingu cyfrowym wykorzystuje się wiele różnych rodzajów treści wideo, ale explainer video dla farmacji jest najpopularniejszym formatem, ponieważ jest wciągający, odważny i łatwy do udostępnienia. Animowane filmy instruktażowe pomagają firmom wizualizować złożone dane badawcze, wprowadzać innowacyjne technologie, pokazywać działanie konkretnych leków, szkolić personel medyczny i komunikować się z pacjentami, dostarczając im przydatnych informacji.
Przekazywanie złożonych pomysłów w farmacji może być trudne, ale filmy instruktażowe mogą być świetnym rozwiązaniem. Zasięg uwagi dzisiejszych konsumentów znacznie się zmniejszył i prawdopodobnie nikt nie będzie czytał długich opisów produktów medycznych i instrukcji, jak z nich korzystać.
Wykorzystując wizualne opowiadanie historii, angażująca animacja 2D lub animacja Whiteboard sprawiają, że złożone informacje są dostępne dla osób o różnym wykształceniu i różnym poziomie wiedzy. W rzeczywistości animowane filmy instruktażowe pozwalają markom mówić tym samym językiem, co ich docelowi odbiorcy i przedstawiać skomplikowane tematy w jasny i zwięzły sposób, oferując bardziej emocjonalny format komunikacji.
Przykłady użycia filmu reklamowego o zdrowiu i farmacji
Firmy zajmujące się opieką zdrowotną i farmaceutyczne muszą zapewnić, aby zarówno lekarze, jak i pacjenci byli dobrze poinformowani o tym, jak nowe leki są badane i opracowywane oraz jak można je stosować, jako lek do leczenia lub zapobiegania różnym chorobom. Animowane filmy instruktażowe są idealne do przekazywania takich wiadomości różnym odbiorcom. Ale mogą one również być wykorzystywane do innych celów, a niektóre przykłady obejmują:
- Filmy o produktach wyjaśniające działanie poszczególnych leków
- Filmy promujące markę dla firm farmaceutycznych, które opowiadają ich historię i budują zaufanie
- Filmy szkoleniowe dla lekarzy, które prezentują najlepsze praktyki
- Filmy sprzedażowe do prezentacji marketingowych, które przekazują propozycję wartości
Edukuj swoją publiczność
Na rynku jest wiele różnych leków farmaceutycznych różnych firm, więc kompletność jest bardzo wysoka. To całkiem zrozumiałe, że wszyscy w branży farmaceutycznej chcą poszerzyć swój zasięg i zwiększyć sprzedaż swoich leków. Ale głównym celem jest oczywiście poprawa zdrowia fizycznego i psychicznego oraz samopoczucia ludzi i zapewnienie im dostępu do wysokiej jakości opieki zdrowotnej.
Dzięki szybkiemu dostępowi do Internetu wiele osób szuka odpowiedzi na swoje pytania medyczne przed pójściem do lekarza. Chociaż samodiagnoza online jest kontrowersyjna, jest to rosnący trend, dlatego ważne jest, aby dostarczać konsumentom odpowiednie, aktualne informacje i informować szerszej publiczności o innowacyjnych, nowych terapiach, które pomogą im żyć zdrowiej.
Ważne jest, aby promować właściwe stosowanie istniejących i nowych leków, w tym leków generycznych. Dlatego firmy farmaceutyczne wykorzystują animowane filmy instruktażowe, aby informować szerszą publiczność o nowych innowacyjnych lekach i innych produktach medycznych oraz o ich pozytywnym i negatywnym wpływie na organizm. Animacje są intuicyjne i wykorzystują wizualizacje do wyjaśniania złożonych pojęć. Dzięki temu firmy mogą przekazywać wiedzę farmaceutyczną prostymi słowami i unikać profesjonalnego żargonu, niezrozumiałego dla tych, którzy nie studiowali medycyny.
Niezwykle ważne jest również informowanie firm opieki zdrowotnej i pracowników medycznych o postępach naukowych i nowych podejściach do leczenia poważnych chorób fizycznych i psychicznych. Film instruktażowy dla medycyny umożliwia korporacjom farmaceutycznym przekazywanie wiedzy naukowej, technicznej i regulacyjnej.
Zbuduj silną markę, aby przyciągnąć konsumentów
Najważniejszym aspektem życia dla każdego jest zdrowie swoje i bliskich. To bardzo delikatna kwestia, a konsumenci zawsze świadomie podejmują decyzje po sprawdzeniu różnych zasobów, zbadaniu różnych opcji i ich porównaniu. Jeśli chodzi o produkty zdrowotne i leki, ludzie mają do czynienia z markami, którym mogą zaufać. Dlatego firmy farmaceutyczne powinny korzystać z różnych formatów treści, które mogą pomóc im budować markę, zwiększać świadomość marki i łączyć się z konsumentami w celu budowania długotrwałych relacji.
Powinieneś zainwestować w promocyjne treści wideo aptek, który daje widzom 360-stopniowy widok Twojej firmy. Markowe filmy reklamowe są do tego idealne. Możesz na ich podstawie opowiedzieć o tym, co reprezentuje Twoja marka, jakie wartości reprezentujesz, jakie jest Twoje know-how. To najskuteczniejszy sposób na stworzenie unikalnej cyfrowej osobowości, która pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i nawiązać kontakt z konsumentami na poziomie emocjonalnym, dając im przekonujące powody do zakupu u Ciebie.
Przyciągnij lekarzy
Specjaliści medyczni to ludzie, którzy mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów końcowych. Sugerują metody leczenia, przepisują leki i włączają określone środki farmaceutyczne do swoich terapii.
Według badań osoby te spędzają również około półtorej godziny tygodniowo na oglądaniu filmów informacyjnych związanych z ich zawodami. Są ludźmi zajętymi i nie mają dużo czasu na czytanie licznych opracowań naukowych, artykułów w czasopismach dostarczonych im przez przedstawicieli handlowych. Wybierają treści wideo, ponieważ w szybki, prosty i angażujący sposób ilustrują ważne zalety konkretnych leków oraz przypadki zastosowania nowych opcji terapeutycznych.
Krótkie filmy pozwalają firmom farmaceutycznym na przekazywanie bardziej ukierunkowanych wiadomości, aby edukować lekarzy na temat innowacyjnych podejść do leczenia w różnych obszarach terapeutycznych.
Tworząc animowane filmy instruktażowe, będziesz mógł
- Informować lekarzy o najlepszych praktykach
- Promować dialog na temat skomplikowanych problemów medycznych
- Podkreślić zalety nowych leków
- Zaprezentować innowacyjne metody leczenia
- Stworzyć angażującą przestrzeń do współpracy
Podsumowując
Według badań, umieszczając tzw. explainer video na swojej stronie docelowej, firmy farmaceutyczne mogą zwiększyć współczynnik konwersji i zdolność konsumentów do właściwej identyfikacji swoich potrzeb. To przekonujący powód, aby dodać animowane filmy instruktażowe do swojej strategii marketingowej i wykorzystać je w witrynie internetowej firmy, kanałach mediów społecznościowych, marketingu e-mailowym i płatnych reklamach.
Przykładowe realizacje animacji dla branży farmaceutycznej wykonane przez zespół Narysujto znajdziesz pod linkami: